Mojich 8S pravidiel pre úspešný PREDAJ!

Priatelia, s predajom ide ruka v ruke ( vo väčšine prípadov skôr, či neskôr) aj myšlienka spustenia vlastného, fungujúceho biznisu.

Premýšľal som a uvedomil som si, čo prinieslo za posledné roky úspech mne. V skratke vám preto prinášam mojich 8S pravidiel. Vďaka nim sa mi podarilo nielen naštartovať  biznis, ale zvyšovať aj predaje. Verím, že ak si ich osvojíte, rozhoria aj vo vašich dňoch polienko úspechu a bohatstva.

Hneď na úvod mám pre vás otázku: Bolo to podľa vás pre vás jednoduché a úplne pohodlné, keď ste sa učili chodiť? Vaša odpoveď bude znieť pravdepodobne: NIE. Púšťali ste sa ako deti – do neznámeho. Spadli ste, postavili ste sa. Spadli ste a zase ste sa postavili. Možno sa vám pritrafila aj nejaká tá modrinka. Avšak, nezlomilo vás to. A na malé drobné nôžky ste sa snažili postaviť znova a znova. Nevzdali ste to a dnes chodíte s ľahkosťou a tento proces sa vo vás zautomatizoval. Podobné je to aj s predajom.

Možno vás dlhé roky trápi, že sa vám nedarí predávať podľa vašich predstáv. Že sa vám nedarí generovať skutočné bohatstvo. Možno ste si o predaji naštudovali množstvo informácií. Z kníh, z prednášok… avšak, akosi sa to nechce rozbehnúť a eurá súvisiace s vašim predajom sa s vaším bankovým kontom ešte dostatočne nekamarátia.

Realita je už raz taká: V skutočnosti väčšina ľudí nikdy nedosiahne ich plný finančný potenciál. Z istého výskumu vyplýva, že približne 80% ľudí nikdy nedosiahne svoju finančnú slobodu.Pridajte sa k tým 20%,ktorým sa to v živote podarilo. Už len tým, že ste v skupine Majstri predaja máte na to našliapnuté. Pretože vám záleží na neustálom zlepšovaní a napredovaní. A k tomu vám srdečne gratulujem!

A teraz sa bleskurýchlo pozrime na mojich 8S pravidiel, vďaka ktorým som postavil svoj fungujúci biznis a predaje na nohy:


1S. Stratégia – plán


Možno nastal deň, keď ste sa dostali do určitého životného štádia. Chcete viac. Chcete rásť. Už vám nestačí to, čo máte. Túžite po niečom novom. Lepšom. Niečom, čo vám zaplní srdce a možno i vrecká :).

Začnite tým, že si teraz odpoviete na nasledovné jednoduché otázky:Čo by ste chceli robiť? Čo vás baví? Prečo to chcete robiť? Čo chcete vlastne vybudovať? Čo chcete za sebou zanechať? Čo od toho konkrétne očakávate? Chcete to ako dlhodobý biznis, alebo len na čas, ako prilepšenie (jednorázovku)?

Z toho vyplýva ďalšia dôležitá otázka: AKO to chcete dosiahnuť?

Bez plánu a stratégie totiž budete len mátať. Možno sa vám biznis a predaj na začiatku pekne rozbehne, (vďaka súhre šťastných náhod), ale ak ho nebudete mať pod kontrolou a zosystematizovaný, budeme následne pobehovať z jednej strany na druhú. Skúšať a strieľať bez zamierenia na cieľ. Ako splašený zajac. Bez nápadu ťažko prídete k peniazom. A rovnako tak, bez inovácie, budete postupne upadať.

Práve preto je tak dôležité aby ste si  URČILI STRATÉGIE, AKO TO CHCETE DOSIAHNUŤ už v začiatku.

Neurobte začiatočnícku chybu. Bez plánu a predpripravených stratégií môžete vaše podnikanie skôr či neskôr “obesiť na šibenicu”. Takých tu už bolo… Neučte sa na svojich chybách, ale poučte sa z chýb iných.

Aj keď je život občas nevyspytateľný, bez plánu a stratégie sa vás biznis rozsype. Ak si ich pripravíte, a hoc aj nevyjdu ako ste si predstavovali, budete viac pripravení. Ľahšie sa “preplavíte búrkou”, ktorá vás na tej ceste môže prekvapiť. Buďte preto dôsledný už v tomto bode. Aby ste si vybudovali pevné základy, ktoré vás podržia a nezosypú sa už pri prvej „väčšej búrke“.


2S. Systémy – technológie


Ak sa pustíte do biznisu, či predaja, dbajte na postupné zautomatizovanie jednotlivých činností. Posvieťte si na nastavenie svojich systémov. Prinesie vám to efektivitu a obrat peňazí. Ušetríte. Bez efektivity vám to bude “pokulhávať”.

Bez správnych systémov a technológií budete “makať od nevidím do nevidím” a ubeháte sa akurát tak k infarktu.

Dôležité: Využívajte ako svojich pomocníkov práve novodobé vychytávky a silu internetu! 

Nastavte si svoj biznis a predaje tak (alebo si ich dajte nastaviť profíkom), aby ste zarábali, aj keď spíte.

Dá sa to. (Napríklad v MLM podnikaní).  Len treba vedieť AKO NA TO. Dnes môžete byť videní takmer všade a to bez toho, aby ste tlačili stovky či tisíce eur do reklamy. Online marketing dnes hýbe svetom. Sila sociálnych sietí a virálneho marketingu vám vie ušetriť peknú sumu peňazí a klienti si vás vedia ľahšie nájsť. Bez vašej počiatočnej proaktivity to však nepôjde.

O konkrétnych tipoch, ako sa z nuly dostať až do “stavu finančného zahojenia” sa porozprávame už čoskoro práve na tréningu Tajomstvo Mysle Bohatých.

Multimilionáli z rôznych kútov sveta vám tu prezradia svoje overené “vychytávky”. Dajte sa nimi inšpirovať. Ak to fungovalo im, prečo by nemohlo napríklad aj vám?


3S. Sila čísel


Majte na pamäti: Čísla musíte mať vždy pod kontrolou. Od nich sa viete odpichnúť a stratégie v podnikaní následne prispôsobovať. Môžete mať nápad za milión. Dokonca aj super nastavené stratégie predaja. Ak však nemáte pod kontrolou čísla týkajúce sa vášho podnikania či predajov, pád bude tvrdý.

Pravidelné sledovanie vašich príjmov, či výdajov je nutnosťou. Vytváranie zdrojov na marketing, investovanie do rozvoja a daňová optimalizácia majú byť samozrejmosťou.

Dnes už existuje množstvo programov, ktoré vám uľahčia mať prehľad. Dokonca ich mať vždy poruke. Posurfujte a vyberte si pomocníka – aplikáciu, ktorá vám bude vyhovovať. Môžete ju mať poruke hoc aj v mobilnom telefóne.


4S. Systematické inovácie


Doba pokročila. Zrýchlila. Všetko sa mení ako šibnutím čarovného prútika. Preto je dôležité toto uvedomenie: Ak nebudete inovovať, vymýšlať zlepšenia a nové veci do svojho podnikania či predaja, môžete si začať kopať už dnes svoj “biznisový hrob predajcu”.

Ako príklad si uveďme firmu Gillette. Ak by zostala pri predaji svojich fajn starých setov žiletiek, konkurencia Wilkinson by ju zvalcovala. Práve preto Gillette prichádza každý rok minimálne s jedným novým produktom, alebo vylepšením, aj keď je to stále o žiletkách a holení.

Rovnako postupujú aj automobilky. Mercedes, BMW, Audi. Inovácie sú ich ťahačom úspechu. Zmena vizáže svetiel, detaily interiéru, zlepšené parametre…

Nerobia to z nudy. Je to premyslená stratégia, bez ktorej by o zákazníkov systematicky prichádzali. Konkurencia je v dnešnej dobe veľká. Na trh prichádza neustále mladá dravá „krv“ ktorá sa vzdeláva a napreduje s nadšením. Ak budete zaostávať a držať sa iba starých vzorcov predaja, budete ťahať za kratší koniec.

Aj preto som si pre vás pripravil PREKVAPENIE! TU: https://majsterpredaja.sk/tajomstvo-majstrov-a/


5S. Správny marketing


Na tento bod treba obzvlášť dbať. Ak nemáte správny marketing, konkurencia vás položí na kolená. Všimnite si. Všade na internete sa na nás denne valia nové a nové ponuky. Časopisy sú plné reklám. Ak si náhodou zapnete televízor, film je 20 minút a potom vás čaká 10 minút reklám. Rovnako je to aj vo svete internetu. Už len na youtube kanáli – ak si chcete prehrať nejakú pesničku – najskôr na vás vyskočia reklamy. 

Marketing a reklama pritom nemusia byť vôbec nákladné. 

Správne cielený marketing, aj keď s minimálnymi nákladmi, dokáže vygenerovať slušný zisk. Ťahúňom je  ako som spomínal váš novodobý pomocník – internet. Napríklad sila sociálnych sietí (FB – neplatená a platená reklama, Instagram, youtube kanál, web, PPC reklamy a pod.).


6S. Silný predaj


Práve tu mnoho ľudí zlyháva. Mnohí z nás totiž majú v sebe zakorenené, že predaj je niečo, ako otravovanie. Keď sa povie slovo predajca, mnohým naskočia zimomriavky na rukách a predstavujú si daného človeka ako doterného podomového obchodníka, ktorý predá všetko, bez ohľadu na to, či je to to, čo naozaj potrebujete.

Môžete mať úžasné firmy a produkty. Ak ale budete sedieť so založenými rukami, lebo predaj nie je vaša silná stránka, rovno to zabaľte. Alebo, zdvihnite zadok a poďte ukázať klientom vašu pridanú hodnotu pre ich životy!

To je to, čo musíte urobiť. Zodpovedať im ich otázku, čo z toho budú mať oni. A nie, čo z toho budete mať vy. To ich vonkoncom nezaujíma!

Nepredávajte napríklad klince a kladivo. Predávajte konečný obraz toho, aké to bude, ak vášmu zákazníkovi bude visieť na stene obraz jeho milujúcej rodiny (ktorý si tam pripevní práve vďaka vášmu kladivu a klincom, ktoré mu ponúkate.)

Ľudia milujú nakupovanie. Ak pri predaji použijete správne predajné techniky a nástroje, máte vyhraté. A vôbec to nie je o tlačení “kalerábov do hlavy”.

Výsledkom má byť pocit klienta, že je rád, že si kúpil práve ten váš produkt. Uvedomte si, že vďaka správnemu predaju ľuďom pomáhate, meníte ich životy.

Dávate im radosť, pridanú hodnotu, pomocnú ruku, riešite ich problémy. Ak niečo predávate, mali by ste tomu veriť. Inak skôr, či neskôr, padnete. Vami vyslovené slová sa nebudú zhodovať s rečou vášho tela… a práve to vás prezradí. Stratíte dôveru u zákazníka a … nepredáte. O reči tela vám prinesiem článok už čoskoro. 🙂


7S. Stabilný tím


Je v poriadku, ak budete vo vodách podnikania plávať spočiatku sám. Väčšina ľudí, to tak robí. Viete tak dosiahnuť ušľachtilé výsledky. Avšak… príde čas, keď si uvedomíte, že na to sami nestačíte. Ak bude vaše podnikanie prosperovať, neviete sa venovať precízne všetkému. Fokus je fokus. To nepustí.

Deň má 24 hodín. Možno by ste všetko s prehľadom stíhali, avšak odkrojíte si pravdepodobne zo spánku, z času na jedlo, z času na rodinu, na oddych …  a skôr či neskôr fyzicky, či psychicky môžete skolabovať a vyhorieť.

Z vlastnej skúsenosti viem, že časom budete potrebovať tím ľudí. Ľudí, ktorí vás budú podporovať, budú nadšení z vašej vízie. Ktorí budú lepší v jednotlivých oblastiach ako vy. Pretože ani ja neovládam špičkovo počítačové technológie. Ale obklopil som sa ľuďmi, ktorí sú v tejto oblasti špičkou. A teraz sú v mojom tíme. Musíte však byť pre nich inšpiráciou. Byť ich vodcom, ktorý inšpiruje a ťahá s nimi za jeden povraz.

Dnes už existujú osvedčené techniky, vďaka ktorým sa dá poskladať stabilný tím tak, aby ste v ňom mali obsiahnuté všetky kľúčové posty v rámci budovania biznisu.


8S. Stále vpred


V podnikaní neexistuje STOPKA. Potrebujete neustále systematicky rásť a napredovať. Alebo… ak ste na vrchole a táto práca vás už nebaví a nenapĺňa, môžete svoj biznis predať a začať sa venovať niečomu inému. Sledujte sa preto pozorne, aby ste nezaspali na vavrínoch….

Sú totiž podnikatelia, ktorí jednorázovo zarobili. Slušné peniaze, žiadne drobné. A následne sa zastavili, prestali inovovať, starať sa o klientov a… SKONČILI. 

PS: Ak sa vám článok páčil, alebo môže pomôcť aj vaším blízkych podeľte sa o neho zdieľaním.

 

Držím Vám palce v úspešnom a ešte úspešnejšom predaji, priatelia!

S úctou k Vašej jedinečnosti, Andy Winson

5 1 vote
Article Rating
Andy Winson
Trenér, mentor a motivátor v oblasti ľudského potenciálu a prosperity. Priekopník a tréner NLP na Slovensku a tvorca transformačných tréningov, kde učí ľudí žiť život, po ktorom túžia. Je autorom knižného bestselleru „Mysli, konaj, zbohatni“ a úspešného Česko - Slovenského online programu Makač vs. Boháč, zameraného na efektívne narábanie s peniazmi.
Komentáre